Konferens i Ystad
Välkommen till Fritiden Hotell & Kongress, det perfekta stället för en konferens i Ystad. Vårt hotell är beläget mitt i centrala Ystad i vackra Skåne. Vi har det ni behöver för en lyckad konferens. Precis utanför entrén ligger förbindelser med tåg och buss vilket gör det enkelt att ta sig hit. Hotellet är det gamla badhuset från 60-talet med interiörer som har sparats eller återvunnits och nu återfötts som ett unikt hotell med konferensanläggning.
Våra konferenslokaler är flexibla och anpassningsbara för att passa era behov. Vi kan ta emot både små och stora möten där vårt professionella konferensteam hjälper er med allt från planering och arrangemang till förfriskningar och mat under er konferens.
Vår restaurang Harrys, ett brasseri med svenska rötter är en avslappnad mötesplats där mat, dryck och människor förenas.
Under er konferens kan ni också njuta av vår wellness-avdelning och Ystads enda Rooftop bar för avkoppling och enastående utsikt.
Låt oss ta hand om er och erbjuda en lyckad och minnesvärd konferens på Hotell Fritiden i Ystad. Kontakta oss idag för mer information och bokning av era konferenslokaler. Boka er upplevelse hos oss redan idag!

Aaron Persson
Konferensansvarig
konferens@hotellfritiden.se
+46 (0) 411-220 122
Stora och små möten
Stora ytor
Tiden när du tog del av eller samlade bitar av världen är förbi. Nu är du världen. Geografi begränsar inte längre vare sig idéer eller samarbeten. När ni behöver ses, då har vi platsen. Vår största kongressal rymmer 250 deltagare. Alla våra salar är optimerade för komfort, ljus, teknik och tillgänglighet.
Logi
Vid en kongress med stor del övernattande deltagare har vi rum för upp till 230 nattgäster ihop med vårt systerhotell Continental du Sud, som ligger knappt 400 meter bort.
Allt inkluderat
Service från bokning till check-out, bekvämt boende, stärkande frukost, läcker lunch, fika förmiddag och eftermiddag, juicebar för snabb ny energi, en galen (eller lagom galen) aktivitet, tillgång till gym, casual middag och ett arkitektoniskt fascinerande kongress- och hotellcenter. Allt ingår – om du vill att allt ska ingå.

Dygnspaket – 1 dygn
från 2.345:- /pers i enkelrum (exklusive moms)
Möteslokal inklusive grundutrustning |
Förmiddagsfika |
Företagslunch på Harrys |
Eftermiddagsfika |
Trerättersmiddag på Harrys |
Frukostbuffé |
Frukt & vatten i möteslokalen under hela dagen |
Dygnspaket – 1 1/2 dygn
från 2.575:- /pers i enkelrum (exklusive moms)
Möteslokal inklusive grundutrustning |
2x Förmiddagsfika |
2x Företagslunch på Harrys |
2x Eftermiddagsfika |
Trerättersmiddag på Harrys |
Frukostbuffé |
Frukt & vatten i möteslokalen under hela dagen |
Dagspaket
från 625:- /pers (exklusive moms)
Frukt & vatten i möteslokalen under hela dagen
Möteslokal inklusive grundutrustning |
Förmiddagsfika |
Företagslunch på Harrys |
Eftermiddagsfika |
Konferens
Take it to the team
Fullt utrustade konferenslokaler är vårt standardutbud. Material, färger och inredning i våra lokaler är valda med hänsyn till människans fysiska och mentala förutsättningar och behov i mötessituationer. Ljus, ljud och komfort måste samspela med val av sittning och teknisk utrustning. Därför är alla våra lokaler utrustade med komplett system för AV-teknik för ljud och bild, klimatkyla och mörkläggning. Om du behöver specialutrustning kan du alltid vända dig till din Personal Planner så får du hjälp att komplettera efter era önskemål.
The Bathhouse 200 m2
Kongressal utrustad med 18 m2 ledskärm i 4K upplösning, ljudrigg anpassad för konserter, ljusrigg, flexibel scen och läktare. AV-system, ljud, klimatkyla och mörkläggning styrs med touchpanel.

Dive 100 m2
Eventlokal för mingel eller mindre mässa i direktanslutning till The Bathhouse. Flexibla möbleringsmöjligheter.
Baddaren 80 m2
Konferenslokal utrustad med touchpanel för styrning av ljud, bild och AV-teknik. I lokalen finns mörkläggning och komfortkyla.

Crawl + Medley 90 m2
Konferenslokal utrustad med touchpanel för styrning av ljud, bild och AV-teknik. I lokalen finns mörkläggning och komfortkyla.

Crawl 45 m2
Konferenslokal utrustad med touchpanel för styrning av ljud, bild och AV-teknik. I lokalen finns mörkläggning och komfortkyla.

Medley 45 m2
Konferenslokal utrustad med touchpanel för styrning av ljud, bild och AV-teknik. I lokalen finns mörkläggning och komfortkyla.

Magistern 41 m2
Styrelserum utrustat med touchpanel för styrning av ljud, bild och AV-teknik. I lokalen finns mörkläggning och komfortkyla.

V.I.P 26 m2
Loge till The Bathhouse som är utrustad med touchpanel för styrning av ljud, bild och AV-teknik. Bild och ljud kan synkas till The Bathhouse. I lokalen finns komfortkyla.


Fritiden hotell & kongress är platsen för de stora samlingarna. I vår störste kongressal samlar du 250 deltagare under ett och samma tak.
Konferens
Take it to the team
Teamfokus
Ditt team är utgångspunkten. Vem ni är, vilka era mål är, hur många ni är och vilka element som är avgörande när ni sätter er ner tillsammans. Det är avgörande för dig när du sätter dagordningen och det är avgörande för oss när vi planerar er konferens. Här håller ni era möten i fusionen av ett stilriktigt badhus från 60-talet och det nya 20-talets hyllning till vinklar, solljus och historisk hänsyn.
Fleximöten
Kickoff, utvecklingsdag eller årsstämma. Du kanske också håller board meeting, planeringsmöte eller seminarium ibland. Eller så är din konferens inte begränsad till sitt begrepp. Våra lokaler är inte heller begränsade. Två mindre rum kan slås ihop till ett större och flera rum bredvid varandra kan användas som del i en större konferens. Alla våra konferensrum tar hänsyn till ergonomi, tillgänglighet och är fullt tekniskt
utrustade.
Stanna
Åk inte hem. När ni väl är här kan ni ju passa på att samla teamet för en oväntad aktivitet, snacka utanför ramarna under en middag och dessutom få tid nästa dag att fortsätta där ni slutade dagen innan. Hos oss finns rum för upp till 142 övernattningsgäster (upp till 230 tillsammans med vårt systerhotell Continental du Sud)
Kongress
Stay close to the world.


Evenemang
The show must go on
Mingel och mässor
Vissa aktiviteter ställer särskilda krav på planering, professionalitet och inspirerande omgivningar. Evenemang med flera olika typer av deltagare är sådana. Hos oss hittar du stora ytor för omfattande mässor men också smart planerade mindre ytor för inspirerande mingel. När du kontaktar oss kring din aktivitet får du en personlig kontakt – en Personal Planner – som sköter din bokning från början till genomförande.
Paneldiskussioner och föreläsningar
Kärnan i vår personliga utveckling är densamma som tar samhällen och företag framåt. Kunskap och meningsutbyten. När det är det ärendet som tar dig hit, då är det vi som låter dig fokusera på innehållet. Din personliga kontakt tar hand om formen. Att du får rätt lokal och komfort, att alla medverkande har all info innan evenemanget drar igång och att all service ni behöver finns på plats.
Konserter, shower och galor
Underhåll från hjärtat och bjud på en föreställning som dina gäster inte vet att de kan förvänta sig. Våra olika typer av lokaler ger dig en bredd i val av upplägg när behöver anpassa utrymmet efter din aktivitet. Inför en exklusiv konsert för invites only ser vi till att varje besökare känner sig precis så utvald hen är och vid en storslagen gala med röd matta utrullad försäkrar vi att mingelområdet är exakt så elegant som tillfället manar till – om inte än mer elegant.